دلیل نامگذاری آموزشپنهان برای این مجموعه از تکالیف، این است که بچهها برای انجام فعالیتهای آن، نیاز به آموزش خاصی ندارند.
بچههایی که از سلامت ذهنی برخوردار هستند و به نوعی درگیر اختلالات شدید آموزشی یا ناتوانی ذهنی حاد نیستند، به راحتی میتوانند با شنیدن تیتر هر سؤال، فعالیت خواسته شده را انجام دهند.
فعالیتهای این تکالیف به صورت پلکانی، از ساده به سخت طراحی شده، به طوری که هر سؤال کودک را آماده میکند تا بتواند به سؤالات بعدی پاسخ بدهد.
تنها کاری که بچهها برای بهره بردن از این محتوای آموزشی باید انجام بدهند، این است که فعالیتها را به ترتیب و به طور منظم، ترجیحاً هر روز یک یا دو صفحه، انجام دهند.
پیوستگی زنجیروار فعالیتها و هدف مشخصی که در آموزش هر مفهوم دنبال میکنند، باعث میشود با انجام هر فعالیت بچهها قدم به قدم طی یک فرایند ساده و لذتبخش، بدون این که احساس کنند تحت آموزش هستند، در مسیر رشد و یادگیری حرکت کنند.
فعالیتها تا جایی ادامه دارد که هر مفهوم در ذهن کودک تثبیت شده و به مهارت و تسلط در استفاده از آن مفهوم برسد.
بنابراین به خاطر روند پیوسته و از ساده به سخت فعالیتها و نیز استمرار آنها تا رسیدن بچهها به تسلط کامل در درک و استفاده از هر مفهوم، برای انجام دادن فعالیتها، بچهها هیچ نیازی به آموزش مستقیم ندارند.
در واقع بچههایی که از سلامت ذهنی و آموزشپذیری مناسبی برخوردار هستند،حتی میتوانند بدون مدرسه رفتن و صرفاً با انجام فعالیتهای این مجموعه تکالیف آموزشپنهان، به همهی اهداف آموزشی اصلی در پایهی تحصیلی خود برسند.










