در تست آمادگی ورود به کلاس اول، به ارزیابی وضعیت یادگیری و آموزش پذیری بچهها در ابعاد مختلف پرداختهایم.
مهمترین موضوعات مورد ارزیابی قبل از ورود به کلاس اول، عبارتند از:
درک مطلب و حافظهی شنیداری، دقت شنیداری ،حافظهی دیداری، دقت و تمیز دیداری، توانایی استدلال و تحلیل برای کشف ارتباط بین حروف در کلمات، مفهوم تعداد و تناظر یک به یک، مفهوم شمارشی اعداد و …
موارد فوق پایه و اساس توانایی یادگیری و سطح آموزشپذیری یک کودک را در بدو ورود به کلاس اول، تشکیل میدهند.
فرصت باقی مانده تا شروع سال تحصیلی، زمان طلایی ما برای تقویت ضعفهای بچهها در هر یک از موارد بالا است.
قدم اول برای بهره بردن از این فرصت طلایی، ارزیابی وضعیت فعلی بچهها و شناسایی ضعفهای آموزشپذیری آنها است.
نکتهی مهمی که در ارزیابی وضعیت آموزشپذیری بچهها باید به آن توجه کنیم، این است که وقتی بچهها را با سؤالات و فعالیتهای تکراری و از قبل تمرین شده ارزیابی میکنیم، صرفاً میزان دانش و اطلاعاتی را که در حافظهی آن ها ثبت کردهایم، مورد سنجش قرار میدهیم.
بنابراین ما در این تست سعی کردهایم از سؤالات خلاقانه و متفاوتی نسبت به فعالیتها و محتوای آموزشی رایج استفاده کنیم تا بهتر بتوانیم وضعیت واقعی آموزشپذیری بچهها را محک بزنیم.
بچههایی که از نظر آموزشپذیری ضعف دارند، در کلاس اول، دچار آسیبهای روحی و آموزشی میشوند و گاهی اوقات تأثیر آن تا سالها بعد در شخصیت و زندگی آنها باقی خواهد ماند.
ما به عنوان والدین و معلم موظف هستیم که از بروز آسیبهای احتمالی در بچهها، پیشگیری کنیم و مهمتر از آن، این که بستری فراهم کنیم که بچهها لذت از رشد و یادگیری را تجربه کنند.
تمام تلاش ما این است که در این فرصت باقی مانده تا شروع سال تحصیلی، در کنار شما باشیم تا بتوانید بچهها را برای شروع هر چه بهتر آموزشهای کلاس اول و قدم گذاشتن در مسیر رشد و یادگیری آماده کنید.







